Montag, 7. April 2008

Twentse Welle

Met Dennis zit ik samen in de projectgroep voor de twentse welle, Wij hebben de tijdstip van de tachtigjarige oorlog en de opstand. Wij hebben verschillende belangrijke dingen uitgewerkt uit die periode en heel veel onderzoek gedaan over de geschiedenis uit die tijd. Terwijl Dennis meer voor Maurits wil gaan en een kleine animatie wil maken,( ik help hem met de scenario) ben ik heel erg geinteresseerd in spreekworden, die uit die tijdstip komen, zo als :
Op de schopstoel staan.
Iemand de das omdoen.
Voor paal staan.
Ik wil graag een fotographische oplossing hier voor vinden, die ook-eveneens als die spreekworden-figuurlijk is.
Het leek me daarom heel interessant om een akrobatische Still hiervan te maken, en tijdens het zoeken van de passende acteurs voor mijn foto ben ik op deze homepage en deze mensen gestoten: http://www.art-de-la-rue.com.
Dit is een succesvolle jeugdakrobatiek/circusgroep, die veel optredens hebben en ook al prijzen hebben gewonnen voor hun acts.
Dus ben ik met deze in contact gegaan, en ze waren erg geinteresseerd in samenwerking voor dit project. Samen gaan we figuren bedenken die de spreekworden reflecteren. Waarbij ik wel denk, dat het een niet overduidelijke oplossing word-maar meer abstrakt. Dus als het in het musea tentonngesteld gaat worden, zal een kleine uitleg noodzakelijk zijn.

Keine Kommentare: